A legfontosabb dolog a vevők kiszolgálása során – nem csak a POS terminálok szempontjából – a relevancia, az ár és a gyorsaság. Hogy azt add neki, amit kér és azt gyorsan, jó áron megvehesse. Azért ez nem ennyire egyszerű, de kiindulópontnak nem is olyan rossz.
A POS terminállal kapcsolatos kérdések ott merülnek fel, amikor a fizetésnél tart a vevő. Ekkor már csak egy dolog érdekli: gyorsan fizetni és menni. A Novopayment POS terminálokkal ez lehetséges.
Vásárlói élmény összetevői
A vállalkozók azt szeretnék elérni, hogy sok és visszatérő vevőjük legyen. Akik POS terminált használnak, azok jellemzően közvetlenül szolgálják ki a vevőt, szolgáltatnak, valamilyen boltot, kávézót vagy éttermet üzemeltetnek. Ezekben az üzletekben a vásárlói élmény persze sokkal összetettebb dolog, nem csak a fizetésről szól. Alapvető fontosságú a rend, tisztaság, megfelelő árukészlet és kiszolgálás.
Az ügyfélélményt ezek az alapvető dolgok határozzák meg, ha itt elveszítjük a csatát, akkor oda a háború is. Hiába vesszük meg a legjobb, leggyorsabb POS terminált, ha ezek az alapok rendben vannak, csak akkor lehet tovább építkezni. Jöhet a megfelelő készletnyilvántartás, fizetési megoldások, és ami napjainkban egyre fontosabb az utókövetés.
Érdemes néha vevőként meglátogatni a „konkurenciát” és megnézni, hogy ők hol tartanak, nem szégyen tanulni másoktól. A legújabb trendek, technikai újítások nyomon követése is fontos feladata egy vállalkozás vezetőjének.
Vásárlói élmény növelése POS terminállal
Tehát a megfelelő POS terminál kiválasztásánál a saját üzleti szempontok mellett (ár-érték arány, munkafolyamatok egyszerűsítése, információ begyűjtése, stb.) egyre jobban kell figyelni a vásárlási élményre. Ez nem csak divat, hanem alapvető elvárás napjainkban.
A legfontosabb, hogy azért nem szabad elveszni a részletekben, súlyozni kell a szempontokat. Hiába van szuper hírlevél és ügyfél értékelési megoldás az üzlet tevékenysége kapcsán, ha csak egy pénztáros van, és folyamatosan várniuk kell a vásárlóknak a kasszánál. A vevőt elsősorban a gyors fizetés érdekli. Ennek érdekében olyan POS terminált érdemes beüzemelni, ami ezeket az alapvető funkciókat profin, gyorsan, megbízhatóan tudja.
Jól meg kell szervezni a munkafolyamatokat. Például a McDonalds sikerének fontos része volt a munkafolyamatok átgondolt egyszerűsítése, standardizálása és a kialakított modell könnyű adaptálása.
Ha ezek a legfontosabb szempontok a helyükre kerültek, akkor lehet foglalkozni a további olyan plusz funkciók átgondolásával, mint a hűségprogramok, ajándékok és egyedi ügyfélkiszolgálás. Vannak olyan terminálok, amelyeken a borravaló kezelése mellett a nagy kijelzőnek köszönhetően fontos üzenetek és reklámok is elhelyezhetőek.
A beépített kamerának köszönhetően már QR-kód olvasóként is használható termináloké a jövő, hiszen itt a qvik fizetési rendszer. De ma már alap az okosórás és telefonos fizetési megoldás biztosítása is. A mai terminálok nagyon okosak, jól programozhatóak, így csak a felhasználó fantáziája szabhat határt.
Természetesen a siker nem csak a POS terminálon múlik, fontos az a technikai környezet, amelybe azt integrálják. Megfelelő internetes kapcsolat, kommunikáció a számítógéppel, nyomtatási megoldás kialakítása és lehetne folytatni a sok szempontot, amelyre érdemes odafigyelni egy fizetési terminál vásárlása előtt.
Egy kicsit talán eretnek gondolatnak tűnik elsőre az a megfogalmazás, hogy az ügyfél elégedettség a vállalkozó elégedettségével kezdődik. Az a vállalkozás működtethető hosszú távon jól és így lesznek elégedettek vele a vásárlói is, ahol a dolgozókat megbecsülik, megfelelő munkakörülmények vannak, és jól szervezett a cég működése.
Látható, hogy ez az egyszerűnek tűnő kijelentés, mint az ügyfélélmény, vásárlói elégedettség mennyi összetevőre bontható, milyen bonyolult és soktényezős feladatot jelent a vállalkozók számára.
Ennek a kirakósnak csak egy eleme a megfelelő POS terminál beszerzése, de láthatjuk azt is, hogy fontos szerepet tölt be.